"I don't want to eat. I don't want to get fat"

Datum: 2011-05-13 Tid:23:14:21 Kategori: Haydens Thoughts
Dessa ord. Jag sa det när jag var fyra år gammal. Då. Nej. Visste inte riktigt vad jag sa då, visste inte riktigt vad mat var då. Jag var fyra år gammal. Jag hade hört vad vuxna pratade om. Hemma handlade det alltid om mat pga mina bröders allergier. Så jag slutade äta. Kunde gå två hela dagar innan jag åt. Jag gjorde detta tre gånger. Och på den tredje. Då sa jag dessa ord. Ord jag inte förstod. Folk tyckte mamma övereagerade när hon ringde teraputen. Problemet kom fram i alla fall. Jag var frustrerad över engelska och svenska, att jag hade problem att uttrycka mig. Att jag kunde ha ord på engelska men inte på svenska, och tvärtom. Tydligen måste jag ha haft två problem för att kunna ha haft språk terapi eller vad det nu var. Men det hade jag inte. Fick nöja mig med att uttrycka mig genom att rita. Jag gjorde detta tydligen fem gånger, sen behövdes det inget mer.

Nu när jag fick reda på detta. Jag var chockad. Kommer inte ihåg detta alls! Förmodligen för att jag inte förstod vad det var. Så istället kommer jag ihåg andra saker, som Disneyland, födelsedagsfester, Brandy som valp. Så som jag hanterade problemet då. Ja. Det var nog samma sätt som jag hanterade problemet jag hade i skolan för några år sedan. Lite nu fortfarande också. Att sluta äta. Tyvärr var och är jag nog för duktig på att gömma hur dåligt jag egentligen äter. Tror inte mamma märkte aldrig allvaret med hur jag åt. Jag förstod det inte då. Jag visste inte då. Blev förolämpad när läkarna frågade om jag hade anorexia. Jag förstår inte. Varför frågade dom, och inte kollade? Verkligen kollade... Varför? Dom borde väl förstå att en 13 åring inte förstår? Ålder spelar ingen roll, den som skadar sig så vet inte om vad det är dom gör. Jag behövde hjälp då. Jag fick ingen. Det blev bättre sen, men det är fortfarande inte riktigt bra. Jag börjar falla tillbaka. Är så deprimerad. Vill ha hjälp. Fast samtidigt inte. Varför är jag så här, svag? Jag har inga riktiga problem, egentligen. Jämfört med andra. Jag är så jävla patetisk.

Kommentarer



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt och syns bara för mig)

URL/Bloggadress

Skriv din kommentar/åsikt i rutan nedanför!